Motorinfo - Yamaha XT660 tartósteszt: az első lépések

2006. május 30. kedd, Szerző: motorinfo.hu

Ezres szerviz és az első túra a Yamaha kirándulómotorjával.

A Yamaha jóvoltából hosszabb távon tesztelhetünk egy XT660-ast. Két különböző jellegű próbának fogjuk alávetni. Rövidebb és hosszabb túrázásokra fogjuk használni, illetve Benzso nyüstöli majd szokásához híven. A motor érkezését esős május kísérte, így sokat nem tudtam vele meg menni, de az első 1.500 kilóméteren gyűjtött tapasztalatokat megosztom veletek. Az XT nem volt idegen számomra, mert az elődjével, egy XT600-assal korábban már megtettem pár rövidebb utazást. Ez a motor azonban tényleg más, mint az előd.

Az első igazán kellemes meglepetés az elsőfék használatakor ért. Minden várakozasomon felül teljesített. Nagyon jól adagolható és azonnal lehet érezni, hogy dolgozni kezdett. Számomra ez az motorerő és fékhatás párosítas a tökéletes kategóriába tartozik.

A bejáratási időszakban igen óvatosan közlekedtem vele a városban, és mar az első héten teljesen beleszerettem abba az élménybe, ahogy Budapest útjain lehet vele motorozni. Megfelelő nyomatékkal rendelkezik, könnyen irányítható a városi dugókban (akár 90 fokban is könnyen lehet vele fordulni). A futóművet pedig ajánlom minden fővarosi honatya figyelmébe. Szinte azonnal megszűntek a rossz út-félelmeim. Olyan könnyen dolgozza ki kedvenc városom helyenként hiányos útjait, hogy öröm nézni. Nyugodtan motorozhatunk és nem kell attól félnünk, hogy egy úthiba - mely akár egy újonnan épülő metrólejáró is lehetne - kitépi a kezünkből a kormányt.

A következő kellemes meglepetés akkor ért, amikor az óra elkezdett visszaszámolni, vagyis jelezte, hogy fáradjak el tankolni. A fogyasztását bár meg nem mértem meg, de valahol a nulla es az igen csekély között helyezkedik el. Ahogy közeledtem az ezres szerviz felé, egyre bátrabban adagoltam neki a gázt. A motor mindent teljes nyugalommal visel. Valahogy olyan érzésem van, mikor felülök a Yamahára, hogy ez a blokk soha nem fog megállni. Nem veti szét az erő, de a tőle elvárt tartományokban tökéletesen dolgozik. Egyenletesen, szépen húz végig és minden sebességben kellemes nyomaték all rendelkezésünkre.

Elérkezett az ezres szerviz, amit közvetlenül az első túra elé időzítettem. Egy kicsit féltem, hogy túlzottan keresztülhúzza majd a számításomat. Sokan lesznek szombaton a Yamahánal, stb.

Ez volt az első szervizem ennél a cégnél, de remélem, nem az utolsó. Kilenc órára voltam bejelentve es a szervizben már vártak. Pontosan csak annyit kellett várnom, amíg megbeszéltuk, hogy milyen okbol jöttem es azonnal neki is láttak az olajcserémnek. Minden úgy ment, mint ahogy nagykönyvben meg van írva. A szerelőn yamahás ruha és póló, tiszta minden, és az olajcsere is pont úgy törtent (járattak a motort, majd újra ellenőrizték a szintet). Letörölték azokat a részeket, ahol dolgoztak. Az egész olyan flottul ment. Jeleztem, hogy szerintem görbén áll a kormány. Ezen kijelentésemet azonnal egy probakör majd tettek kovették és a kormány két perc alatt helyére került.

Mivel az alapos tesztelő mindent megpróbal észrevenni, így azért kiszúrtam egy kis hibát a rendszerben. A falon levő óra nem működött. De hála a tökéletes szervezésnek, ennél többet nem találtam. Jó lenne, ha Magyarorszagon minden ügyünk elintézése ilyen megbízhatóan és kiszámíthatóan történne.

Szervizelést az első túra követte. Az első hosszabb szakaszon eleget tettem kiváncsiságomnak és kipróbáltam a XT teljesítmény-korlátait. Nekem kicsivel 170 fölé ment az óra, de 150 kilóméteres sebességgel tudtam vele folyamatosan haladni. A futómű nem lett ideges, a fékek továbbra is maximálisan a helyzet magaslatán álltak, a motor pedig yamahásan viselkedett, vagyis továbbra is azt az érzést erősítette bennem, hogy irány a világ vége meghibásodás nélkül.

Nekem mégis a túra közbeni bóklászás tetszett vele a legjobban. Egy túracikk elkészítése nem a motorozás élményéről szól. Az ember forgolódik az úton, hogy honnan fotózzon és mit, le a bukó és a kesztyű, elő a gép es aztán minden vissza. Az XT azonban mindenben társ volt, ha kellett, átmehettem vele egy dombon, mert onnan lehet csak látni a várat. Ha az ember csak gurulni szeretne az erdőben 40-nel és élvezni a jó levegőt, akkor nem bőg, nem ugrál és nem dadog be a motor. Olyan mint egy igazi kezesbárány.

Ha valaki nem fél attól, hogy kicsit magasan ül, akkor egy tökéletes kirándulómotor tud lenni számára az XT, amely nagyon boldog órákkal ajándékozhatja meg a kalandra vágyó tulajdonosát. Természetesen figyelembe kell venni, hogy a motor körülbelul napi 500 kilóméter megtételére alkalmas kényelmesen. Utána az üléspozíció már kicsit feszélyezheti a vezetőt.

Bár még csak az első túrán vagyunk túl, remélem az egesz nyarat nálunk tölti majd az XT660 és sok cikket írhatok még nektek vele.

Sziasztok,

NakedGun